Linkblog

Archívum

5. nap

2011.04.27. 19:19 Unimatrix03

Csillagok, csillagok

Megnéztem az NCAP töréstesztet. Az eredmény lesújtó és nagyon elgondolkodtatott. Történt ugyanis  még tavaly télen, hogy a nyílt egyenes úton haladva, mit ad Isten, egy autó haladt előttem valamivel lassabban. Megelőztem. Illetve csak akartam, mert amikor pár méterre voltam tőle, hirtelen kitette az indexet és elém fordult. Az eredmény az lett, hogy az autónk a teljes családdal együtt az árokba kötött ki.

Nem történt nagyobb bajunk (csuklóim még egy hónapig fájtak azért) azonban ez nem rajtam, hanem az autón, a gyereküléseken és azon, hogy be voltunk szabályosan kötve.  Azóta is él bennünk az élmény és azóta is áldjuk az eszünket, hogy:

  • nem szaroztunk a gyerek ülés vásárlásnál és az elérhető legjobbat vettük (az autó oldalára borult kb 50 fokos szögbe, a gyermekek pedig egymásnak préselődtek – 3 isofixes ülést nem lehet betenni a kocsiba – de az ülések megakadályozták, hogy tényleg egymásra essenek és megvédték a kölköket)
  • 4 csillagos autót vettünk
  • mindig mindenki be van kötve.

Visszatérve a csillagokra, nem az zavar, hogy 3 csillag (nem volt benne alapból ABS, oldallégzsák, már ez levonhatott 1-1,5 csillagot), hanem az, hogy mi lett a bábukkal:

  • Frontális ütközésnél a vezető lábfejének annyi, a kormány oszlop pedig a térdét nyírja ki
  • Mellkasi védelem éppen, hogy nem elégtelen
  • Oldal ütközésnél a vezető felső testét nem védi semmi

Fogyasztás

A Vectra 100 000 km alatt 7,4 –es átlagot produkált (1.8-as szívó benzines motor). Ez elsősorban azért van, mert:

·         Tudatosan gazdaságosan vezetek (nem zöld indítatásból, hanem, mert sajnálom a pénzt a benzinre)

·         A távolság kb. 2/3-át országúton és pályán futotta.

·         Ha szabad az út előttem, akkor tempomatot használtam

Az MCV becslésem szerint 5,5 körül fog fogyasztani. Ez a mai árak mellett mintegy 190 000 Ft költség csökkenést jelent. Igaz, hogy nem biztos, hogy az 5,5-ös átlag meglesz, mert a csomagokat a tetőre kell tenni. Meglátjuk…

Ajánlatok

Jött pár visszajelzés, de erről majd holnap.

A bejegyzés trackback címe:

https://loganmcv.blog.hu/api/trackback/id/tr982860097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Indy_ 2011.04.28. 08:46:06

Biztonság: nem a legjobb, de arányban van az árával. Én karcolás nélkül szálltam ki belőle:

www.daciaklub.hu/e107_plugins/macgurublog_menu/comment.php?rid=38

Unimatrix03 2011.04.28. 13:43:37

No igen, de, ha jól olvasom, akkor Te is Meganra váltottál utána.

Amúgy örülök, hogy kiszálltál belőle. Lehetett volna rosszabb is elnézve a képeket.

Indy_ 2011.04.28. 20:14:57

Igen, de annak nem a biztonság volt az oka. Nem találtam megfelelő Logant és a hitelt egyösszegben vissza kellett fizetnem.
süti beállítások módosítása