Csillagok, csillagok
Megnéztem az NCAP töréstesztet. Az eredmény lesújtó és nagyon elgondolkodtatott. Történt ugyanis még tavaly télen, hogy a nyílt egyenes úton haladva, mit ad Isten, egy autó haladt előttem valamivel lassabban. Megelőztem. Illetve csak akartam, mert amikor pár méterre voltam tőle, hirtelen kitette az indexet és elém fordult. Az eredmény az lett, hogy az autónk a teljes családdal együtt az árokba kötött ki.
Nem történt nagyobb bajunk (csuklóim még egy hónapig fájtak azért) azonban ez nem rajtam, hanem az autón, a gyereküléseken és azon, hogy be voltunk szabályosan kötve. Azóta is él bennünk az élmény és azóta is áldjuk az eszünket, hogy:
- nem szaroztunk a gyerek ülés vásárlásnál és az elérhető legjobbat vettük (az autó oldalára borult kb 50 fokos szögbe, a gyermekek pedig egymásnak préselődtek – 3 isofixes ülést nem lehet betenni a kocsiba – de az ülések megakadályozták, hogy tényleg egymásra essenek és megvédték a kölköket)
- 4 csillagos autót vettünk
- mindig mindenki be van kötve.
Visszatérve a csillagokra, nem az zavar, hogy 3 csillag (nem volt benne alapból ABS, oldallégzsák, már ez levonhatott 1-1,5 csillagot), hanem az, hogy mi lett a bábukkal:
- Frontális ütközésnél a vezető lábfejének annyi, a kormány oszlop pedig a térdét nyírja ki
- Mellkasi védelem éppen, hogy nem elégtelen
- Oldal ütközésnél a vezető felső testét nem védi semmi
Fogyasztás
A Vectra 100 000 km alatt 7,4 –es átlagot produkált (1.8-as szívó benzines motor). Ez elsősorban azért van, mert:
· Tudatosan gazdaságosan vezetek (nem zöld indítatásból, hanem, mert sajnálom a pénzt a benzinre)
· A távolság kb. 2/3-át országúton és pályán futotta.
· Ha szabad az út előttem, akkor tempomatot használtam
Az MCV becslésem szerint 5,5 körül fog fogyasztani. Ez a mai árak mellett mintegy 190 000 Ft költség csökkenést jelent. Igaz, hogy nem biztos, hogy az 5,5-ös átlag meglesz, mert a csomagokat a tetőre kell tenni. Meglátjuk…
Ajánlatok
Jött pár visszajelzés, de erről majd holnap.